August 16, 2013

hari rayayayayayayaya . . . ! :) ;) :D

fuhhh ffuuhhh ! 

amboi, tak bagi salam terus nak fuhhh ffuuhhh hembus hembus sana sini ! Terkejut tak ? Haha . Assalamualaikum semua ! 

selamat ae raya semuaa orang ! maaf zahir batin :)
naak wet raya !! kikii3 . . . :P :P 


hari raya tahun niee sgt macammacam , sama macam sebelum nie yg macammacam jugak *ulya pun taak faham apa ulya naak smpaikan* -_-
lupakan !

seterusnya , raya tahun niee adalah tahun terakhir ulya beraya sbagai budak belasan tahun , cewahhhh ;) ;) 

seterusnya , raya tahun niee jugak ulya paling bersusahpayah mntak wet raya kat orang , dan sgat baik hati sapa yang bersusahsusah jugak snggup mnta 6ber akaun dan alamat umah untuk pos wet raya , anda mmg baik hati dan terbaikkkkk . . . (Y)
semoga Allah kurniakan suami/isteri serta zuriat yg soleh/solehah buad korang ! 
haa . . . sweet kaann ulya , doa cemtu :)

seterusnya , ulya naak upload gambar biskut raya yg ulya buat dgn penuh sabar dan penahanan hawa nafsu yang amat sangat tersangat sangat amat !
ye lahh , dah lhaa feveret ulya suka makan tepung adunan kek atau biskut yg belum masak , byangkan bila buat masa tngah puasa , rasa macam sgt geram naak makanmakan , smpai kena smpan sedikit adunan untuk diratah semasa berbuka . haa , jihad paling besar melawan hawa nafsu tawww . 
bagusnyaaa saya . ehem ehemm :) :)

tadaaaa ! ! ! *ulya buad bskut sng2 jea , taak kuasa buad yg renyah2 ~

biskut confleks :)



bskut oat :)



ya . pengambilan bijirin mmberikan kesan positif thadap kesihatan kita (Y) semuaaa naak sehad kan ! sedikit infosehad untuk dikongsikan ! :)

Emping jagung atau (corn flakes) adalah bijirin sarapan yang baik. Emping jagung adalah campuran jagung, ekstrak ‘malt’, garam, vitamin, zat besi dan anti-oksida yang boleh meningkatkan daya tumpuan, melawan keletihan dan mencegah anemia. Emping jagung rendah lemak dan diperkaya dengan vitamin A, C dan zat besi.

Oat mengandungi serat larut yang secara aktif menyerap dan membantu menghapuskan kolesterol berlebihan yang boleh menyumbat arteri anda dan menyebabkan penyakit jantung.Pengambilan oat membantu menurunkan tahap kolestrol dan akhirnya menjadikan jantung lebih sihat !

amacam ? terus rasa b'kobarkobar kan naak makan kuih raya ulya kan !! mehmehh :P


seterusnya , seperti setiap rumah , mesti lahh ada tetamu yang datang , mcam tuw jugak rumah ulya ! syawal petama sekali kawankawan ulya yang sangat disayangi muahmuahmuahh dah datang berayaa .



seterusnya kedatangan saudara mara jiran tetangga , kawankawan adik , juniors2 dan seblablablabla . . .
bawah niee gmbar ulya n juniors2 yg skarang fom4 :)




seterusnya , menu ulya dari raya pertama sampy raya kelapan laksa laksa laksa laksa leksa liksa loksa laksa balik , hehee :D
tapi ummi ade lhaa sedia hdngan lain , nasi beraini gulai itik pun ada , nasi impit kuah kacang pum adee . ummi kan pndai masak macam2 (Y).



sedapnyaaa laksa atas niee . pic google niee , bukan ulya punya bhahah :D :D

seterusnya , ulya ada melawat baby twin yg ulya penah cerita dalam entri niee .  engat lagi taak ?? haa , dah besar babybaby comel niee :)



seterusnya , emm seterusnya apa ya ?

seterusnya ,

seterusnya ,

seterusnya ,

seterusnya , hah tepek niee ! tataw naak tulis apa lgy ~


seterusnya , pray for egypt . semoga Allah pelihara mesir dan umat Islam d'sluruh duniaa . aamiin ~

seterusnya , taqabalallahuminna wa minkum . may Allah accept from us and you , our fasts and deeds :)

seterusnya , ilalliqa' insyaAllah :)

seterusnya , wassalam :)