August 03, 2013

pokok gigi dah tumbuh . . . yeayyy ! ! :D :)

bismillahirrahmanirrahim . assalamualaikum :)


rajah 1.0

rajah 1.0 diatas menunjukkan pokok gigi . hihii . . . percaya taak ??
sila lahh percaya :)

kisahnya begini ,
bbrapa hari yg lalu ketika ulya sedang menonton tv , nur muhammad (adik bongsu ulya) lari2 masuk rumah . . .

nur muhammad : kak awah (pnggilan ulya) , pokok gigi nur muhammad dah tumbuh ! 
ulya : hahh ?? biar betul ? (tercengangcengang)

ulya sdg m'nonton tv dngan begitu comelnya . (bukan imej sebenar)

*sambung*

ulya pum ikod lhaa adik ulya keluar , dan dia pum tunjukkan kat ulya pasu berisi pokok gigi . sila scrol ke rajah 1.0 diatas . ye , itulah pokok gigi yang dimaksudkan nur muhammad :P

persoalannya , macam mane boleh ada pokok gigi niee ?? 

jawapannya , kikii3 nnty ulya bagi tawww :P kebiasaannya ulya atau sapa2 lahh ahli keluarga yg lain , sejak kecil lagi , kalau potong kuku , potong rmbut atau apa2 lahh yg tanggal dari tubuh badan , pasti akan tanam dalam tanah . 
maka beberapa minggu yang lalu , nur muhammad patah gigi . so , ulya pum suruh lha tanam gigi tuw dalam tanah . ummi yang sediakan pasu tuw untuk nur muhammad tanam . dah nme pum budak2 , mngikut logiknya setiap yang ditanam pasti ada hasilnya . . . jadi nur muhammad pum asyik bertanya kenapa tiada pokok yang tumbuh walaupum beberapa hari sudah dia tanam gigi tersebut .

maka , bagi mnyempurnakan logik tersebut , abah pum senyap2 tanam lahh biji benih dalam pasu tersebut . kikikii :P :P :P biji benih rockmelon atau nama bahasa melayunya tembikai batu . ye , sila google kalau tataw sbb ulya pum baru lepas google jea . 
kali petama dgar setelah 20 tahun hidup di atas muka bumi . huhhh =_=

so , rajah 1.0 yang terpapar di atas adalah pokok tembikai batu atau dalam versi nur muhammad , itu adalah pokok gigi beliau :)

ingatkan dah selesai , huhh yang geramnyee nur muhammad sampai skarang asyik tanya kenapa takde gigi yang tumbuh pum kat pokok . oke , geram geram .  
huhhh , sangat gerammm ngan budak bawah niee ! 



ulya sebenarnya berperang dgan perasaan sendiri untuk letak imej di bawah nie dan seterusnya dalam belog . sangat geli oke wekk wekkk . 
tapi mungkinkah nur muhammad mendambakan pokok gigi begini yang tumbuh ? 



mggu lepas jugak , abah ulya ade tangkap serangga 'riang-riang' niee .


tapi selepas bberapa hari 'riang-riang' nie meninggal , nur muhammad pum menjadikan serangga niee seperti di bawah . sangat berani nur muhammad niee . jeng jeng jengg . . .


tahuu taak sebenarnya gambar diatas , 'riang-riang' tersebut tanpa muka sbb nur muhammad dah patahkan bahagian kepala 'riang-riang' tersebut .
dan tanpa bersalahnya dia bawa kepala 'riang-riang' tersebut jalanjalan , sambil buat sound efek . . .
"cik , boleh tolong saya cik . . ."
dengan menggunakan nada cerita hantu "karak" seolah2 'riang-riang' tuw dah jadi hantu dan sdg mmnta tolong . 
oke nur muhammad , sangat mengerikan =_=

sekian coretan khas untuk nur muhammad baca bila dah besar nnty . nur muhammad yang paling comel , paling mengada , paling manja , paling bising , paling suka kacau orang , dan paling paling paling sayanggg ! <3 ;) :)

sampai harini nur muhammad masih belum puasa .
dia cakap " naak puasa hari ahad " . wait n see , esukk ! :P

ilalliqa' InsyaAllah , wassalam . . . :)


2 comments:

adibahfaizah said...

Hahaha..lawak okeh adik ulya ni plus comel sangat. mula2 bce tjuk kt ats, kite pun mmbyngkn pokok yg ade gigi bnyk2 tu..haha. *tertipu rupanya. ==".

Nurulee said...

berani betul dia. talented to be a scientist =)